Kategori: Telsiz

Amatör Telsiz Belgesi yenileme, kaybetme, Özel İşaret alımı nasıl yapılır?

Amatör telsiz belgesi nasıl yenilenir ?

Malum pandemi süreci devam ederken bir çok kişinin belge yenileme süresi geldi. peki bu süreç nasıl olacak. Kimler 2 harfe düşebilir, Özel etkinlikler için geçici çağrı işareti tahsisi nasıl tahsis edilir, bölge değişikliği yada belge kaybedenler ne yapar gibi soruların cevapları yazımızda.

Bu konuda Türkiye Radyo Amatörleri Cemiyetinin her zaman olduğu gibi öncülüğü ile sayın genel başkan Aziz ŞASA‘nın kıyı emniyeti ile yapılan görüşmeler sonucu  konu netleşti.

Yapılan açıklamada :

Koronavirüs önlemlerinin getirdiği bazı kısıtlamaların etkilediği işlemler arasında yer alan bu konunun hangi prosedürle yürütüleceği bağlamında KEGM Telsiz İşletme Müdürlüğünden aldığımız bilgi şöyle:

 

01 – Gerekli belgeler (KEGM WEB Sayfasından ulaşılan/indirilen) Başvuru Formu amatortelsiz@kiyiemniyeti.gov.tr adresine elektronik ortamda iletiliyor.

02 – KEGM belgeleri inceledikten sonra “Borçlandırma” işlemini gerçekleştirip başvuru sahibine e-posta ile bilgi iletiyor.

03 – Başvuru sahibi Belge Yenileme Harcını Kredi Kartı ile ödüyor (bu işlemin link adresine e-devletten erişimde sorun yaşanabildiğinden dolayı doğrudan KEGM web sayfasından erişilmesi tavsiye ediliyor).

-Yenilenen Belge Posta yoluyla hamiline iletiliyor.

 

Dilekçeyi indirmek için TIKLA

 

Kimler 2 harfe düşebilir ?

5 yıldır belge sahibi çoğu kişi 2 harfe düşerek belgesini yenilemek istiyor. bunun nasıl yapılacağı Yöntmelik açıkça belirtmiş.

Yönetmelikte bu hak sadece A sınıfı amatörlere verilmiştir.

MADDE 9 – (1) Amatör telsizcilere üç karakterli son ek tahsisi yapılır.

             (2) Beş yıllık A sınıfı belge sahibi olanlara boşta bulunan iki karakterli, on yıllık A sınıfı belge sahibi olanlara boşta bulunan tek karakterli son ekler tahsis edilebilir.

Vefat etmiş Kimsenin boşta çağrı işareti nasıl alınır ?

yönetmelikte  (2) Çağrı işaretinin tahsis edildiği amatör telsizcinin ölümü veya vesayet altına alınması halinde, amatör telsizcilik belgesinin geçerlilik süresi içinde olmak kaydıyla, vasi ya da varislerden hak sahibi olduğunu belgeleyen, aynı bölgede ikamet eden ve eşdeğer amatör telsizcilik belgesi sahibi olan müracaatçıya bu çağrı işareti tahsis edilebilir.

 

Özel etkinlikler için geçici çağrı işareti tahsisi nasıl tahsis edilir ?

             MADDE 8 – (1) Amatör telsizcilik topluluğu ya da daha büyük bir kitleyi ilgilendiren özel gün ve durumlarda KEGM tarafından uygun görülmesi halinde, bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendine göre çağrı işareti tahsisi yapılır. Bu durumda özel günlere ilişkin olmak üzere ön ekten sonra rakam grubu verilebilir ve son ekte kısıtlama aranmaz.

             (2) Talepler özel etkinlik tarihinden en az on gün önce KEGM’ne ulaştırılır.

             (3) Özel etkinlikler için 60 güne kadar çağrı işareti tahsis edilebilir. Bu süre en çok 60 gün uzatılabilir.

 

Amatör Telsiz ehliyetini kaybedenler yada bölge değişikliği yapanlar

             (2) Belgenin kayıp veya tahrip olması ya da bölge değişikliği gibi nedenlerle yenilenmesi için;

             a) Yazılı başvuru,

             b) Tahrip olan belgenin aslı veya kayıp beyanı,

             c) İki adet fotoğraf,

             ç) Belge yenileme ücretinin ödendiğine dair belge aslı veya fotokopisi

             ile başvurulur.

             (3) Süresi dolan belge sahipleri yenileme işlemi yapılıncaya kadar amatör telsizcilik faaliyetlerinde bulunamazlar.

             (4) Türkiye’de geçici süreyle amatör telsizcilik faaliyetinde bulunacak olan yabancılar, geçici amatör telsizcilik belgesinin kayıp veya tahribi, çağrı işareti değişikliğini gerektirecek şekilde bölgesinin değişmesi durumunda bu Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre müracaatta bulunurlar.

             (5) Mütekabiliyet anlaşması bulunan bir ülkeden amatör telsizcilik belgesi almış Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının geçici amatör telsizcilik belgesinin kayıp veya tahribi, çağrı işareti değişikliğini gerektirecek şekilde bölgesinin değişmesi durumunda bu Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine göre müracaatta bulunurlar.

Yorumları Göster

  • 23.01.2012tarihinde A-2-34-01877 belge nosuyla almış olduğum belgemi değistirmek istiyorum ne yapmam gerekli tarafıma bildirirseniz sevinirim.tsk. not cağrı isaretim TA2SV telefon.0532 561 83 46

Son Yazılar

Aile Afet Planı Nasıl Hazırlanır ?

Afetin ilk anlarında ekiplerin müdahalesi mümkün olmayabilir. Aileniz için afet sonrası ilk 72 saati planlayın!…

9 ay önce

DEPREM ÖNCESİNDE, GEREKLİ ÖNLEMLERİ ALDINIZ MI?

DEPREM ÖNCESİNDE, GEREKLİ ÖNLEMLERİ ALDINIZ MI? Depreme Hazırlıklı Olmak İçin Öncelikle yaşadığınız ya da çalıştığınız…

10 ay önce

Afet Anında Neler Yapmanız Gerektiğini Biliyor Musunuz ?

  Genel Olarak; Asla panik yapmayın. Televizyon ve radyodan deprem ile ilgili bilgileri sürekli izleyin.…

10 ay önce

Acil durumlarda hayat kurtaran siteler

Afetlerde Faydalı Linkler Afetlerde bazı siteler bilgiye ulaşmada çok fazla kolaylık sağladı. bu sitelerden bazıları…

1 yıl önce

Tokyo Büyükşehir Belediyesi’nden Afete Hazırlık Rehberi

Tokyo Büyükşehir Belediyesi, kent sakinlerinin olası bir depreme hazırlıklı olmalarını sağlamak için "Afete Hazırlık: Tokyo"…

1 yıl önce